Alma Media myi pienen verkkopalvelun Tšekeissä
Alma Markets-segmenttiin kuuluva tšekkiläinen tytäryhtiö LMC myi korkeakoulutukseen liittyviä tietoja ja palveluja tarjoavan VysokeSkoly.cz-verkkopalvelun EDUroutelle. Osapuolet eivät julkistaneet kauppahintaa. Alma Media saa kaupasta myyntivoittoa arviolta 0,6 MEUR, joka raportoidaan Q3-tuloksessa.
Myyty verkkopalvelu on ollut arviomme mukaan verrattain pientä volyymiltaan ja sen synergiat pääosan tuotoista tuovan rekrytointiportaaliliiketoiminnan kanssa olivat rajalliset. Liiketoimintakaupalla ei siten myöskään merkittävää vaikutusta tulosennusteisiimme tai näkemykseemme Alma Median osakkeesta.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut24.07.2017
2016 | 17e | 18e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 353,3 | 364,0 | 369,9 |
kasvu-% | 21,20 % | 3,04 % | 1,62 % |
EBIT (oik.) | 35,3 | 50,6 | 53,9 |
EBIT-% (oik.) | 9,99 % | 13,89 % | 14,57 % |
EPS (oik.) | 0,31 | 0,43 | 0,44 |
Osinko | 0,16 | 0,30 | 0,35 |
Osinko % | 3,18 % | 2,68 % | 3,13 % |
P/E (oik.) | 16,38 | 26,11 | 25,30 |
EV/EBITDA | 11,61 | 15,52 | 13,19 |