Fiskarsin Q2-raportti jäi sekä liikevaihdon että tuloksen osalta selvästi meidän ja
markkinaennusteiden alapuolelle. Johto painotti raportin olleen sisäisten odotusten
mukainen, sillä liiketoimintaportfolio on muuttunut yritysjärjestelyjen takia paljon
aiempaa H2-painoitteisemmaksi, eikä markkinoilla oltu...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut09.08.2016
2015 | 16e | 17e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 107,1 | 1 227,4 | 1 288,0 |
kasvu-% | 44,25 % | 10,87 % | 4,94 % |
EBIT (oik.) | 65,1 | 80,2 | 93,9 |
EBIT-% (oik.) | 5,88 % | 6,53 % | 7,29 % |
EPS (oik.) | 1,27 | 0,14 | 0,85 |
Osinko | 0,70 | 0,72 | 0,74 |
P/E (oik.) | 11,00 | 126,17 | 20,28 |
EV/EBITDA | 15,52 | 14,44 | 13,15 |