Marimekon Q1 ylitti selvästi vertailukauden ja markkinaodotukset. Yhtiö nosti viime viikolla vuoden 2021 tulosohjeistustaan, mikä yhdessä vahvan Q1 raportin kanssa sai meidät nostamaan vuoden 2021 liikevoittoennustettamme 14 %. Marimekko brändillä on nyt vahva vetovoima kuluttajien keskuudessa ja yhti...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut21.05.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 123,6 | 142,9 | 155,5 |
kasvu-% | −1,48 % | 15,68 % | 8,79 % |
EBIT (oik.) | 20,2 | 23,6 | 23,0 |
EBIT-% (oik.) | 16,32 % | 16,53 % | 14,79 % |
EPS (oik.) | 1,80 | 2,25 | 2,18 |
Osinko | 1,00 | 1,60 | 1,60 |
P/E (oik.) | 5,06 | 5,53 | 5,69 |
EV/EBITDA | 2,22 | 2,62 | 2,50 |