Arvostus maistuu, kun näkymät ovat näin hyvät
Marimekon Q4 ylitti vertailukauden ja odotuksemme. Yhtiö antoi myös rohkean ohjeistuksen 70v. juhlavuoteen. Marimekko-brändillä on nyt vahva vetovoima kuluttajien keskuudessa ja pidämme koronavuoden suoritusta osoituksena nykyisestä erinomaiselle tasolle nostetusta mukautumis- ja kilpailukyvystä. Olemme nostaneet hieman lähivuosien ennusteitamme Q4-raportin jälkeen, minkä takia nostamme tavoitehintaamme ja toistamme positiivisen näkemyksemme.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut18.02.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 123,6 | 138,6 | 150,7 |
kasvu-% | −1,48 % | 12,16 % | 8,76 % |
EBIT (oik.) | 20,2 | 20,7 | 21,5 |
EBIT-% (oik.) | 16,32 % | 14,94 % | 14,26 % |
EPS (oik.) | 1,79 | 1,94 | 2,00 |
Osinko | 1,00 | 1,20 | 1,30 |
Osinko % | 10,98 % | 9,76 % | 10,57 % |
P/E (oik.) | 5,08 | 6,34 | 6,14 |
EV/EBITDA | 2,22 | 2,86 | 2,44 |