Marimekon Q3-raportti oli todella vahva, eikä yhtiön tuloskasvu näytä hidastumisen merkkejä. Sekä liikevaihto että liikevoitto ylittivät ennusteemme kirkkaasti ja yhtiö nosti pitkän aikavälin taloudellisia tavoitteitaan heijastellen selvästi vahvistunutta kannattavuutta.
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut23.09.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 102,3 | 112,7 | 118,9 |
kasvu-% | 2,72 % | 10,16 % | 5,50 % |
EBIT (oik.) | 8,6 | 11,4 | 10,7 |
EBIT-% (oik.) | 8,40 % | 10,13 % | 9,00 % |
EPS (oik.) | 0,73 | 0,91 | 1,00 |
Osinko | 0,50 | 0,75 | 0,65 |
Osinko % | 24,75 % | 6,12 % | 5,30 % |
P/E (oik.) | 2,77 | 13,54 | 12,27 |
EV/EBITDA | 1,15 | 4,03 | 6,14 |