Alma Median Q4:ltä raportoimat luvut jäivät odotuksistamme. Yhtiön ohjeistus oli myös pettymys suhteessa ennusteisiimme, mutta tämän taustalta löytyy mielestämme perustellut syyt. Iso kuva onkin mielestämme lähes ennallaan, sillä liiketoiminnan elpyminen on jatkunut. Tämä tapahtuu kuitenkin hieman aiempia...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.02.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 230,2 | 235,3 | 249,8 |
kasvu-% | −7,99 % | 2,21 % | 6,18 % |
EBIT (oik.) | 45,4 | 46,4 | 55,7 |
EBIT-% (oik.) | 19,70 % | 19,71 % | 22,29 % |
EPS (oik.) | 0,36 | 0,42 | 0,50 |
Osinko | 0,30 | 0,35 | 0,40 |
P/E (oik.) | 24,64 | 23,73 | 19,54 |
EV/EBITDA | 12,84 | 13,82 | 11,71 |