Marimekon Q4’17 oli hyvä suoritus kaikilla mittareilla. Raportti ei sisältänyt yllätyksiä, sillä yhtiö antoi ennakkotietoja vuoden 2017 luvuista jo tammikuussa. Ohjeistus vuodelle 2018 oli jälleen maltillinen ja jätti mielestämme mahdollisuuden tarkentamiseen ylöspäin vuoden kuluessa. Emme tehneet raportin...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut16.02.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 102,3 | 105,0 | 108,3 |
kasvu-% | 2,72 % | 2,66 % | 3,10 % |
EBIT (oik.) | 8,6 | 8,7 | 8,9 |
EBIT-% (oik.) | 8,40 % | 8,28 % | 8,22 % |
EPS (oik.) | 0,73 | 0,81 | 0,84 |
Osinko | 0,50 | 0,55 | 0,60 |
Osinko % | 24,75 % | 4,53 % | 4,94 % |
P/E (oik.) | 2,77 | 15,01 | 14,39 |
EV/EBITDA | 1,15 | 7,63 | 7,35 |