Hyvien suoritusten jatkuminen puoltaa optimismia
Fiskarsin Q3-tulos oli järisyttävän vahva ja se ylitti selvällä marginaalilla sekä meidän että konsensuksen ennusteet. Vaikka osa tulosparannuksesta oli väliaikaisten säästötoimenpiteiden ansiosta, on yhtiön viimeaikainen suorittaminen antanut meille syytä tarkastella sekä tämän että lähivuosien tulosennusteitamme ylöspäin.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut01.11.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 090,4 | 1 112,1 | 1 148,2 |
kasvu-% | −2,51 % | 1,99 % | 3,25 % |
EBIT (oik.) | 77,7 | 104,7 | 97,6 |
EBIT-% (oik.) | 7,13 % | 9,41 % | 8,50 % |
EPS (oik.) | 0,85 | 0,96 | 0,98 |
Osinko | 0,56 | 0,60 | 0,62 |
Osinko % | 4,97 % | 3,49 % | 3,60 % |
P/E (oik.) | 13,23 | 17,91 | 17,54 |
EV/EBITDA | 8,94 | 9,93 | 12,75 |