Toistamme Fiskarsin tavoitehinnan ja nostamme viimeisen vuoden aikana nähdyn lähes 40 %:n kurssilaskun jälkeen suositustamme. Vahva brändiportfolio, vakaa kassavirta ja hyvä osinkotuotto ovat päätekijöitä positiiviselle näkemyksellemme. Pidämme yhtiön 2018-ohjeistusta haastavana ja näemme korkean todennäköisyyden tulosvaroitukselle. Olemme ottaneet tämän ennusteissamme huomioon, eikä sen antaminen tulisi meille suurena yllätyksenä.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut31.10.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 185,5 | 1 123,3 | 1 134,6 |
kasvu-% | −1,59 % | −5,25 % | 1,00 % |
EBIT (oik.) | 103,7 | 93,2 | 96,1 |
EBIT-% (oik.) | 8,74 % | 8,30 % | 8,47 % |
EPS (oik.) | 2,11 | 0,99 | 1,03 |
Osinko | 0,72 | 0,74 | 0,78 |
P/E (oik.) | 8,45 | 17,30 | 16,61 |
EV/EBITDA | 7,81 | 7,67 | 7,92 |