Kauppa käy markkinapaikoilla
Alma Median perjantaina julkaisema Q1-raportti oli erinomainen, minkä taustalla oli etenkin rekrytointiliiketoiminnan ripeä kasvu. Kasvu valui myös tehokkaasti tulokseen, mikä heijastelee liiketoiminnan korkeita katteita. Etenkin erinomaiset Q1-luvut nostivat kuluvan vuoden ennusteitamme, kun taas lähivuosien ennusteisiimme emme tehneet suuria muutoksia. Osakkeen laskenut arvostus yhdessä kohtuullisen osinkotuoton kanssa nostavat tuotto-odotuksen hyvälle tasolle.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut22.04.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 275,4 | 303,4 | 305,5 |
kasvu-% | 19,64 % | 10,16 % | 0,68 % |
EBIT (oik.) | 61,1 | 74,3 | 72,8 |
EBIT-% (oik.) | 22,17 % | 24,50 % | 23,83 % |
EPS (oik.) | 0,58 | 0,68 | 0,68 |
Osinko | 0,35 | 0,38 | 0,40 |
Osinko % | 3,23 % | 3,84 % | 4,04 % |
P/E (oik.) | 18,60 | 14,56 | 14,65 |
EV/EBITDA | 14,41 | 10,49 | 10,35 |