Marimekko totesi vuoden 2016 olevan kilpailukyvyn noston ja tehokkuuden parantamisen vuosi. Yhtiö teki viime vuonna hyvää työtä molemmilla saroilla, mikä on näkynyt kiinteän kulurakenteen pienenemisenä ja myyntikateprosentin kääntymisenä nousu-uralle pitkästä aikaa. Yhtiö on nyt selvästi paremmassa kunnossa kuin vuosi sitten ja tämä on heijastunut positiivisesti myös markkina-arvoon (+30 %/v.). Kilpailukyvyn nosto on parantanut yhtiön kannattavuutta, mikä yhdistettynä selvästi verrokkiryhmää alempaan arvostukseen ja korkeaan osinkotuottoon antavat tukea osakkeelle. Toistamme näistä syistä Marimekon lisää-suosituksen ja 11,0 euron tavoitehinnan.

Käy kauppaa. (Marimekko)

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2018 tuotteiden brändimyynti oli 248 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 112 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa.