Yhtiön liiketoimintaa on painanut pitkään media- ja painotoimialaa ravisteleva digimurros, mihin PunaMusta Media on vastannut ottamalla aktiivisen roolin painotoimialan yritysjärjestelyissä ja palveluportfolionsa laajentamisessa. Näiden investointien hyötyjen ulosmittaamista hidastaa koronapandemian vaikutus, joka on siirtänyt ennustamaamme kannattavuuskäännettä tulevaisuuteen. Kannattavuuskäänne on kuitenkin mielestämme jo hinnoiteltu osakkeeseen, joten sijoittajan tuotto-odotus on osinkojen varassa. Osinkoon nojaavaa tuotto-odotusta ja käänteeseen liittyviä riskejä peilaten on riski/tuotto-suhde mielestämme heikko.
PunaMusta Media
PunaMusta Media on vuonna 1874 perustettu Suomeen keskittynyt kahdesta liiketoimintaosasta, näkyvyysratkaisuista ja Pohjois-Karjalan alueella toimivasta medialiiketoiminnasta, koostuva konserni. Konsernissa on Sanomalehti Karjalaisen lisäksi kuusi muuta sanomalehtiyhtiötä ja kaksi paikallisradiokanavaa. Konsernin painotoimialaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu mm. aikakaus-, sanomalehti- ja digipainamisesta ja yritysnäkyvyyden luomisesta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut13.09.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 107,3 | 100,6 | 106,2 |
kasvu-% | 22,51 % | −6,27 % | 5,57 % |
EBIT (oik.) | 0,7 | −2,2 | 2,1 |
EBIT-% (oik.) | 0,62 % | −2,22 % | 2,02 % |
EPS (oik.) | 0,18 | −0,27 | 0,17 |
Osinko | 0,25 | 0,10 | 0,15 |
Osinko % | 3,85 % | 4,35 % | 6,52 % |
P/E (oik.) | 36,00 | - | 13,43 |
EV/EBITDA | 9,73 | 5,91 | 3,67 |