Korona lyö kapuloita tuloskäänteen rattaisiin
Yhtiö kasvaa odotetusti yritysostojen vedolla, mutta koronaviruksen aiheuttama taantuma heikentää merkittävästi tuloskäänteen voimakkuutta, kun painopalveluiden ja mediamainonnan kysyntä heikkenee rajusti. Näemme epävarmuuden ja heikon tulostason vallitessa osakkeen arvostustasossa selvää laskuvaraa, ennen kuin tuotto/riski-suhde nousisi sijoittajan näkökulmasta houkuttelevaksi.
PunaMusta Media
PunaMusta Media on vuonna 1874 perustettu Suomeen keskittynyt kahdesta liiketoimintaosasta, näkyvyysratkaisuista ja Pohjois-Karjalan alueella toimivasta medialiiketoiminnasta, koostuva konserni. Konsernissa on Sanomalehti Karjalaisen lisäksi kuusi muuta sanomalehtiyhtiötä ja kaksi paikallisradiokanavaa. Konsernin painotoimialaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu mm. aikakaus-, sanomalehti- ja digipainamisesta ja yritysnäkyvyyden luomisesta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut28.04.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 107,3 | 109,0 | 114,3 |
kasvu-% | 22,51 % | 1,60 % | 4,84 % |
EBIT (oik.) | 0,7 | 1,1 | 3,4 |
EBIT-% (oik.) | 0,65 % | 0,99 % | 3,01 % |
EPS (oik.) | 0,18 | −0,03 | 0,27 |
Osinko | 0,25 | 0,20 | 0,25 |
Osinko % | 3,85 % | 8,47 % | 10,59 % |
P/E (oik.) | 35,38 | - | 8,83 |
EV/EBITDA | 9,69 | 5,10 | 3,81 |