Rush Factoryn H1-raportti oli odotuksiamme heikompi yhtiön lipunmyynnin kärsittyä koronan vaikutuksista kysyntään, mikä näkyi sekä liikevaihdossa että markkinointikustannuksissa. Yhtiöllä on ensi vuonna lanseerattavan Utopia Nation Festivalin myötä edellytykset räjähdysmäiseen kasvuun, mutta uuden konseptin...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Rush Factory
Rush Factory on vuonna 2015 perustettu yhtiö, joka kehittää, suunnittelee, markkinoi ja tuottaa kiertuepohjaisia elämys- ja tapahtumakonsepteja kotimaisille ja kansainvälisille markkinoille. Kiertuepohjaisuuteen perustuen yhtiön konsepteilla ei ole kiinteää sijaintia, kuten esimerkiksi perinteisillä aktiviteetti- ja sisäliikuntapuistoilla, vaan tapahtuma rakennetaan aina erikseen kulloisellekin tapahtumapaikalle. Rush Factoryn liiketoiminta on hyvin kansainvälistä ja suurin osa liikevaihdosta syntyy ulkomailta. Yhtiön suurimmat yksittäiset markkinaalueet ovat Iso-Britannia, Ranska ja Saksa. Yhtiön liikevaihto muodostuu tapahtumiin myytävistä pääsylipuista sekä tapahtumapaikkojen oheistuotemyynnistä. Yhtiön tunnetuin ja kaupallisesti menestynein tapahtumakonsepti on Color Obstacle Rush (COR) -väriestejuoksu.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut02.08.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 4,2 | 3,6 | 6,8 |
kasvu-% | 2 708,45 % | −15,82 % | 89,35 % |
EBIT (oik.) | 0,5 | 0,3 | 0,9 |
EBIT-% (oik.) | 10,71 % | 9,03 % | 13,21 % |
EPS (oik.) | 0,19 | 0,10 | 0,33 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | 12,47 | 3,48 | 1,02 |
EV/EBITDA | 9,71 | 2,14 | - |