Alma Median tuloksesta merkittävä osa tulee syklisesti herkiltä liiketoiminta-alueilta, joten yhtiön vakaata kehitystä ennakoiva ohjeistus on volatiilissa markkinaympäristössä vaarassa. Vaikka odotamme osakkeen saavan hiljalleen tukea vahvasta osinkotuotosta (6 %,) ei heikentyvän ja sumuisen tuloskasvun...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut12.03.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 342,5 | 240,5 | 244,4 |
kasvu-% | −3,44 % | −29,77 % | 1,60 % |
EBIT (oik.) | 61,6 | 46,2 | 51,7 |
EBIT-% (oik.) | 17,99 % | 19,22 % | 21,17 % |
EPS (oik.) | 0,52 | 0,37 | 0,43 |
Osinko | 0,40 | 0,42 | 0,44 |
Osinko % | 5,03 % | 4,37 % | 4,57 % |
P/E (oik.) | 15,25 | 25,70 | 22,17 |
EV/EBITDA | 8,66 | 6,84 | 13,07 |