Alma Media on toteuttanut huomattavan murroksen liiketoiminnan painopisteen siirryttyä korkean kannattavuuden digitaalisiin liiketoimintoihin, jotka muodostavat yli 2/3 yhtiön liikevaihdosta. Digitaalisten liiketoimintojen kasvun ja viimeaikaisten yritysostojen myötä yhtiöllä on arviomme mukaan hyvät tuloskasvunäkymät lähivuosille. Tuloskasvusta ja osingosta muodostuva tuotto-odotus nousee hyvälle tasolle lyhyen tähtäimen arvostuskertoimien laskuvarasta huolimatta.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut27.05.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 230,2 | 253,1 | 273,6 |
kasvu-% | −7,99 % | 9,97 % | 8,07 % |
EBIT (oik.) | 45,5 | 56,6 | 68,5 |
EBIT-% (oik.) | 19,74 % | 22,37 % | 25,03 % |
EPS (oik.) | 0,36 | 0,53 | 0,64 |
Osinko | 0,30 | 0,32 | 0,35 |
Osinko % | 3,36 % | 3,40 % | 3,72 % |
P/E (oik.) | 24,56 | 17,90 | 14,62 |
EV/EBITDA | 12,82 | 14,48 | 11,93 |