Learningille kasvuloikka yrityskaupalla
Sanoma tiedotti eilen merkittävän kokoluokan yritysostosta, jolla ennustettavan ja suhdanteista riippumattoman Learningin operatiivisen tuloksen osuus nousee lähivuosina konsernitasolla hallitsevaan osaan laskien liiketoiminnan riskiprofiilia. Näkemyksemme mukaan vahvan kurssinousun jälkeen osake on täyteen hinnoiteltu, minkä takia laskemme suosituksemme vähennä-tasolle.
Sanoma
Sanoma on innovatiivinen ja ketterä oppimisen ja median yhtiö, jolla on kaksi liiketoimintasegmenttiä: Learning ja Media Finland. Learningin oppimisen tuotteet ja palvelut tavoittavat 25 miljoonaa oppilasta perus- ja toisen asteen koulutuksessa 12 Euroopan maassa. Media Finlandilla on Suomen johtava monikanavainen mediatarjooma (digitaaliset ja painetut sanomalehdet, aikakauslehdet, TV ja suoratoistopalvelut sekä radio ja audiopalvelut), jonka kautta se tavoittaa 97% suomalaisista joka viikko, mikä mahdollistaa yritysasiakkaille vaikuttavat markkinointiratkaisut. Sanoman liiketoiminnoilla on positiivinen vaikutus miljoonien ihmisten elämään joka päivä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut19.10.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 913,2 | 1 048,2 | 1 125,7 |
kasvu-% | −30,58 % | 14,78 % | 7,40 % |
EBIT (oik.) | 124,1 | 127,0 | 145,1 |
EBIT-% (oik.) | 13,59 % | 12,11 % | 12,89 % |
EPS (oik.) | 0,49 | 0,57 | 0,65 |
Osinko | 0,50 | 0,52 | 0,54 |
Osinko % | 5,29 % | 7,89 % | 8,19 % |
P/E (oik.) | 19,41 | 11,56 | 10,07 |
EV/EBITDA | 9,04 | 3,04 | 3,86 |