Loppuvuodesta pitää onnistua
Aspon Q2-tulos jäi tulosvaroituksen madaltamista odotuksistamme vielä hieman ja lopulta kaikkien segmenttien eteneminen oli tahmeaa. ESL:n, Telkon sekä Leipurin osalta edellytykset loppuvuoden tulosparannukselle ovat edelleen olemassa, sillä niiden heikon suoriutumisen taustalla olleet tekijät ovat helpottamassa. Haluamme kuitenkin edelleen nähdä konkretiaa tulosparannuksen realisoitumisesta ennen positiivisen näkemyksen ottamista.
Aspo
Aspo on Suomessa vuonna 1929 perustettu teollisuuden logistiikkapalveluihin keskittyvä monialayhtiö, jonka liiketoiminta koostuu kolmesta liiketoimintasegmentistä: ESL, Telko ja Leipurin. Aspon strategian keskiössä on omistaa ja kehittää B2B-markkinoilla pääsääntöisesti operoivia yrityksiä. Maantieteellisesti Aspo on fokusoitunut toimimaan Pohjois-Euroopassa ja itämarkkinoilla.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut15.08.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 540,9 | 618,7 | 650,5 |
kasvu-% | 7,66 % | 14,38 % | 5,15 % |
EBIT (oik.) | 26,3 | 25,8 | 36,2 |
EBIT-% (oik.) | 4,86 % | 4,17 % | 5,57 % |
EPS (oik.) | 0,58 | 0,60 | 0,80 |
Osinko | 0,44 | 0,45 | 0,46 |
Osinko % | 5,53 % | 7,87 % | 8,04 % |
P/E (oik.) | 13,77 | 9,57 | 7,15 |
EV/EBITDA | 11,31 | 7,51 | 6,05 |