Alma Median Q3-tulos oli kokonaisuutena odotuksiemme mukainen ja yhtiön tärkeimmän arvoajurin, Marketsin tuloskasvuvauhti näyttää kiihtyvän odotetusti. Vaikka Alman digiliiketuottojen suhteellinen kasvu on hidastunut syklin kypsyessä ja painetun median tuottojen lasku on voimakasta, näemme yhtiöllä ...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut26.10.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 367,3 | 355,4 | 355,5 |
kasvu-% | 3,96 % | −3,23 % | 0,03 % |
EBIT (oik.) | 51,0 | 55,2 | 58,2 |
EBIT-% (oik.) | 13,89 % | 15,52 % | 16,38 % |
EPS (oik.) | 0,45 | 0,46 | 0,50 |
Osinko | 0,24 | 0,30 | 0,34 |
P/E (oik.) | 16,14 | 21,26 | 19,62 |
EV/EBITDA | 11,02 | 12,67 | 10,72 |