Fiskarsin Q3-tulosalitus oli vertailukauteen ja ennusteisiimme nähden poikkeuksellisen raju. Kaksi ohjeistuksen laskua saman vuoden aikana ja erittäin heikko Q3-tulos kertovat siitä, että yhtiö toimii nyt nopeasti muuttuvassa ja vaikeasti ennakoitavissa markkinassa. Laskimme vuosien 2019-2020 tulosennusteitam...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut01.11.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 118,5 | 1 089,5 | 1 123,0 |
kasvu-% | −5,65 % | −2,60 % | 3,08 % |
EBIT (oik.) | 100,8 | 81,0 | 88,3 |
EBIT-% (oik.) | 9,01 % | 7,44 % | 7,87 % |
EPS (oik.) | 1,11 | 0,84 | 0,83 |
Osinko | 6,14 | 0,54 | 0,56 |
Osinko % | 54,96 % | 3,15 % | 3,27 % |
P/E (oik.) | 10,03 | 20,41 | 20,52 |
EV/EBITDA | 4,39 | 12,14 | 11,04 |