Paluu tuloskasvu-uralle tukee osaketta
Alma Median kurssikehitys on jäänyt kuluvana vuonna heikoksi alkuvuonna odotuksista jääneen tuloskehityksen myötä. Odotamme yhtiön palaavan loppuvuonna jälleen positiiviselle tuloskasvu-uralle ja olevan digitaalisten tuottojen osuuden kasvun myötä entistä paremmassa tuloskunnossa, vaikka painetun median tuottojen kehitys jatkuisi heikkona. Pidämme osakkeen arvostustasoa edelleen houkuttelevana liiketoimintojen osien summaan, lähivuosien tuloskasvuun ja vahvaan osinkotuottoon nähden.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut24.09.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 367,3 | 354,9 | 358,6 |
kasvu-% | 3,96 % | −3,37 % | 1,03 % |
EBIT (oik.) | 51,0 | 53,0 | 57,7 |
EBIT-% (oik.) | 13,89 % | 14,94 % | 16,08 % |
EPS (oik.) | 0,45 | 0,43 | 0,49 |
Osinko | 0,24 | 0,30 | 0,34 |
Osinko % | 3,34 % | 3,08 % | 3,49 % |
P/E (oik.) | 16,14 | 22,40 | 19,92 |
EV/EBITDA | 11,05 | 12,33 | 10,65 |