Yhtiön strategia on siirtymässä tänä vuonna kasvuvaiheeseen, kun moniprojektimallin onnistuneen ylösajon ansiosta pelien julkaisutahti tihenee jatkossa. Yhtiön pitkän aikavälin arvonluontipotentiaali on merkittävä strategian onnistuessa ja yhtiön kasvaessa useita omia pelibrändejä kehittäväksi pelitaloksi. Control-pelin myynti on lähtenyt käyntiin kohtuullisesti, mutta pelistä Remedylle tuloutuva liikevaihto näyttäisi painottuvan aiempia odotuksiamme enemmän vuodelle 2020. Katseet täytyy siis jo siirtää ensi vuoteen, jonka valossa osakkeen arvostus näyttää maltilliselta. Vaikka näkyvyys ensi vuoteen on yhä hyvin rajallinen, pidämme osakkeen tuotto/riski-suhdetta houkuttelevana yhtiön pitkän aikavälin erittäin kiinnostavan sijoittajatarinan valossa.
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja viimeisimpänä elokuussa 2019 julkaistu Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut04.12.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 20,1 | 33,5 | 37,3 |
kasvu-% | 17,35 % | 66,28 % | 11,20 % |
EBIT (oik.) | 0,6 | 7,8 | 11,7 |
EBIT-% (oik.) | 3,02 % | 23,14 % | 31,53 % |
EPS (oik.) | 0,04 | 0,52 | 0,78 |
Osinko | 0,10 | 0,25 | 0,35 |
P/E (oik.) | 151,99 | 31,80 | 20,98 |
EV/EBITDA | 55,17 | 20,36 | 13,54 |