Positiiviset signaalit vahvistuvat
Fiskarsin Q1 oli vahva. Yhtiön tuloskunto on noussut erinomaiselle tasolle, sillä koronapandemia on lisännyt yhtiön tuotteiden kysyntää ja viime vuosina tehdyt rakennemuutos- ja tehostamisohjelmat alkavat näkyä kannattavuudessa. Luottamusta herättäneen raportin johdosta nostimme hieman lähivuosien ennusteitamme.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut29.04.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 116,2 | 1 203,0 | 1 233,0 |
kasvu-% | 2,36 % | 7,78 % | 2,49 % |
EBIT (oik.) | 109,1 | 131,7 | 129,2 |
EBIT-% (oik.) | 9,77 % | 10,95 % | 10,48 % |
EPS (oik.) | 0,97 | 0,99 | 1,20 |
Osinko | 0,60 | 0,70 | 0,75 |
Osinko % | 4,01 % | 4,08 % | 4,37 % |
P/E (oik.) | 15,52 | 17,30 | 14,34 |
EV/EBITDA | 7,32 | 9,68 | 7,76 |