Pysymme positiivisena hyvien suoritusten jatkuessa
Marimekon Q3-tulos ylitti vertailukauden ja markkinaodotukset. Kannattavuus oli erinomainen, mikä kertoo brändin tämänhetkisestä vahvasta vetovoimasta kuluttajien keskuudessa ja johdon kyvystä siirtää hyvä kysyntä myös tulosriveille haastavasta markkinatilanteesta huolimatta. Nostimme hyvien suoritusten jatkuessa lähivuosien tulosennusteitamme 3-7 %.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut08.11.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 125,4 | 121,6 | 133,0 |
kasvu-% | 12,10 % | −3,04 % | 9,36 % |
EBIT (oik.) | 17,1 | 17,7 | 18,5 |
EBIT-% (oik.) | 13,65 % | 14,54 % | 13,91 % |
EPS (oik.) | 1,60 | 1,60 | 1,72 |
Osinko | 0,00 | 1,10 | 1,20 |
Osinko % | 9,06 % | 9,88 % | |
P/E (oik.) | 4,47 | 7,60 | 7,05 |
EV/EBITDA | 2,31 | 3,16 | 2,93 |