Yhtiö antoi eilen odotustemme mukaisesti tulosvaroituksen. Alman tuloksesta merkittävä osa tulee syklisesti herkiltä liiketoiminta-alueilta, joihin koronaviruksen talousvaikutukset iskevät lujaa. Vaikka näemme osakkeen saavan jo tukea vahvasta osinkotuotosta (6 %), ei heikentyvän ja sumuisen tuloskasvun...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut26.03.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 342,5 | 235,9 | 238,8 |
kasvu-% | −3,44 % | −31,13 % | 1,26 % |
EBIT (oik.) | 61,6 | 43,6 | 49,1 |
EBIT-% (oik.) | 17,99 % | 18,47 % | 20,57 % |
EPS (oik.) | 0,52 | 0,34 | 0,41 |
Osinko | 0,40 | 0,40 | 0,42 |
P/E (oik.) | 15,25 | 28,69 | 23,96 |
EV/EBITDA | 8,56 | 7,13 | 13,93 |