Alma Median tuloskasvu oli Q1:llä medialiiketoimintojen merkittävän kannattavuusparannuksen myötä kokonaisuutena odotetun vahvaa, vaikka yhtiön kruununjalokiven, Marketsin tuloskasvuvauhti hidastui alkuvuonna selvästi odotettua nopeammin. Alma Median digituottojen kasvu on hidastunut taloussyklin kypsyess...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut26.04.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 354,7 | 346,8 | 351,0 |
kasvu-% | −3,43 % | −2,23 % | 1,21 % |
EBIT (oik.) | 57,3 | 62,8 | 63,5 |
EBIT-% (oik.) | 16,15 % | 18,10 % | 18,09 % |
EPS (oik.) | 0,46 | 0,53 | 0,55 |
Osinko | 0,35 | 0,38 | 0,42 |
Osinko % | 6,32 % | 4,04 % | 4,47 % |
P/E (oik.) | 11,98 | 17,60 | 17,19 |
EV/EBITDA | 8,16 | 9,69 | 9,37 |