Etsi

ORION OYJ                          PÖRSSITIEDOTE                  4.11.2019        KLO 09.00

125 000 kpl Orion Oyj:n A-osaketta muunnettu B-osakkeiksi

Orion Oyj:n yhtiöjärjestyksen 3 §:n nojalla on muunnettu 125 000 A-osaketta 125 000 B-osakkeeksi. Muuntaminen on merkitty kaupparekisteriin 4.11.2019.

Orion Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä on 141 257 828 kpl. Muuntamisen jälkeen A-osakkeita on 36 561 579 kpl ja B-osakkeita 104 696 249 kpl. Yhtiön osakkeiden tuottama äänimäärä muunnon jälkeen on yhteensä 835 927 829.

Orion Oyj

Jari Karlson
Talousjohtaja
 Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot

Yhteyshenkilö:
Tuukka Hirvonen, Orionin sijoittajasuhteet, p. 010 426 2721

Julkaisija:
Orion Oyj
Orionintie 1A, 02200 Espoo
www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2018 oli 977 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 200 henkilöä. Orionin A- ja B-osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.