16:00 Lontoo, 18:00 Helsinki, 14. saattaa 2019 - Afarak Group Oyj ("Afarak" tai "Yhtiö") (LSE: AFRK, NASDAQ: AFAGR)

AFARAK GROUP: TULOSVAROITUS VUODEN 2019 ENSIMMÄISELLE NELJÄNNEKSELLE

Yhtiö tiedotti aiemmin vuoden 2018 olleen erityisen vaikea vuosi. Matalammat ferrokromin keskimääräiset sopimushinnat pahensivat Etelä-Afrikan toimintojen odottamattomia haasteita.

Afarakin johto on suunnitellut ja toteuttanut korjaavia toimenpiteitä kautta liiketoiminnan. Jotkin haasteet ovat kuitenkin jatkuneet vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä. Ferrokromin vuoden 2019 ensimmäisen neljänneksen sopimushinta laski 1,12 Yhdysvaltain dollariin paunalta Kiinan matalamman ruostumattoman teräksen kysynnän myötä. Tämän seurauksena Afarak odottaa konsernin taloudellisen tuloksen olevan ensimmäisellä neljänneksellä markkinaodotuksia alhaisempi; käyttökatteen odotetaan olevan -5 miljoonan euron luokkaa. Johdon harkitseva lähestymistapa käyttöpääomaan on auttanut pitämään konsernin kassavarat ja nettovelkaantumisasteen tyydyttävinä. Haastavilla markkinoilla koetuista takaiskuista huolimatta konserni on joustava ja jatkaa liiketoiminnan optimointia.

Afarak julkaisee ensimmäisen neljänneksen tuloksen 17. toukokuuta 2019.

AFARAK GROUP OYJ
Guy Konsbruck

Afarak Group Oyj

Guy Konsbruck, toimitusjohtaja, +356 2122 1566, [email protected]
Jean Paul Fabri, +356 2122 1566, [email protected]

Vuosikertomukset ja muut sijoittajille annettavat tiedot ovat tarkasteltavissa Yhtiön verkkosivustolla www.afarak.com.

Afarak Group on erikoismetalliseosten valmistaja, joka tavoittelee vakaata kasvua. Yhtiöllä on erikoismetalliliiketoimintaa Etelä-Euroopassa ja rautametalliliiketoimintaa Etelä-Afrikassa. Yhtiön osake on listattu NASDAQ Helsingissä (AFAGR) ja Lontoon pörssissä (AFRK).

Jakelu:
NASDAQ Helsinki
Lontoon pörssi
keskeiset tiedotusvälineet

www.afarak.com

Afarak on maailmanlaajuinen vertikaalisesti integroitunut erikoismetalliseosten tuottaja. Yhtiöllä on liiketoimintaa Etelä-Afrikassa, Turkissa, Saksassa, Lontoossa, Helsingissä ja Maltalla. Afarak toimittaa tuotteitaan maailman johtaville yrityksille monilla eri teollisuuden aloilla ympäri maailmaa. Afarakin liiketoiminta jakautuu kahteen eri yksikköön, jotka ovat rautametalliliiketoiminta ja erikoismetalliliiketoiminta. Afarakilla on rautametalliliiketoimintaa eteläisessä Afrikassa. Liiketoimintaan kuuluvat Stelliten kaivos, Mecklenburgin kaivos ja Mogalen tuotantolaitos Etelä-Afrikassa.