AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 5.9.2019 KLO 10.00
Ahlstrom-Munksjö laajentaa Extia®-tuotevalikoimaansa. Extia® on erittäin kestävä suodatinmateriaali, joka on suunniteltu pidentämään suodattimien käyttöikää ilmansaasteiden puhdistamisessa. Se pidentää suodattimien käyttöikää yli 40 prosenttia ja siten vähentää suodattimien vaihtotarvetta.
"Laajennettu Extia®-valikoima on kattava ja se parantaa merkittävästi ilmansaasteiden puhdistusta patruunasovelluksissa", sanoo Filtration and Performance -liiketoiminta-alueen tuotekehitysjohtaja Giuseppe Costa.
Siihen kuuluu laaja keskitehoalueen valikoima, johon sisältyvät palonsuojatut, pintajohtavat ja elintarviketeollisuuden käyttöön hyväksytyt versiot. Tuotteet täyttävät teollisuuden APC-sovellusten turvallisuusvaatimukset. Lisäksi laajennettuun valikoimaan kuuluu suurtehoalueen valikoima aina EN 1822 H13 -standardiin saakka. Tuotteet on suunniteltu erityisesti sovelluksiin, joiden käyttöön liittyy erittäin hienoja hiukkasia ja pölyjä. Extia® on myös paljon helpompi konvertoida suodattimeksi sekä veitsellisessä että pyörivässä laskostuskoneessa.
"Toimitusketjun tehokkuus optimoidaan täydellisellä tuotevalikoimalla, joka on saatavissa suoraan samalta hyvämaineiselta toimittajalta", sanoo Filtration and Performance -liiketoiminta-alueen kehitysjohtaja Robin Guillaud. "Extia®-tuotealustamme on erinomainen esimerkki Ahlstrom-Munksjön kyvystä hyödyntää kokemustaan erittäin suorituskykyisten suodatintuotteiden valmistuksessa ja toimittaa uusia ratkaisuja teollisuuden suodatinsovelluksiin.
Suorituskykyisten suodatinmateriaalien toimittaminen teollisuuden suodattimiin on Ahlstrom-Munksjön Filtration-liiketoiminnan ensisijaisia tavoitteita.  Yhtiö jatkaa teollisuuden suodatinsovellusten valikoimansa kehittämistä ja vahvistamista.
Lisätietoja on saatavana verkkosivustossa osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com/extia sekä sähköpostitse osoitteesta [email protected]
Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.

Munksjön ja Ahlstromin fuusiossa syntyi maailman johtava kestävän kehitykseen ja innovaatisiin kuitupohjaisiin ratkaisuihin kehittynyt yhtiö. Uudella yhtiöllä on 43 tehdasta neljällä mantereella ja yhteensä 6200 työntekijää. Yhdistetyn yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,2 mrd. euroa ja oikaistu käyttökate 269 MEUR.