Etsi

Alma Media Oyj           Pörssitiedote                 14.2.2020   klo 9.00

ALMA MEDIA KÄYNNISTÄÄ OMIEN OSAKKEIDEN HANKINNAN OSAKEPOHJAISTA KANNUSTINJÄRJESTELMÄÄ VARTEN

Alma Media Oyj:n hallitus on päättänyt käyttää 15.03.2019 pidetyn yhtiökokouksen antamaa valtuutusta hankkia Alma Median osakkeita. Osakkeiden hankinta käynnistyy aikaisintaan 17.02.2020 ja päättyy viimeistään 20.03.2020. Hankittava määrä on korkeintaan 90 000 osaketta, joka vastaa n. 0,1 % Alma Median kaikista osakkeista. Osakkeet hankitaan yhtiön osakepohjaisen kannustinjärjestelmän toimeenpanoa varten.

Yhtiön omat osakkeet hankitaan muutoin kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa yhtiön vapaalla omalla pääomalla osakkeiden hankintahetken markkinahintaan NASDAQ Helsinki Oy:n säännellyllä markkinalla järjestämässä kaupankäynnissä. Osakkeet hankitaan ja maksetaan NASDAQ Helsinki Oy:n ja Euroclear Finland Oy:n sääntöjen mukaisesti.

Yhtiökokous 15.03.2019 valtuutti hallituksen päättämään enintään 824 000 osakkeen hankkimisesta yhdessä tai useammassa erässä. Valtuutuksen enimmäismäärä on noin yksi (1) prosentti yhtiön koko osakemäärästä. Osakkeita voidaan hankkia yhtiön pääomarakenteen kehittämiseksi, yrityskauppojen tai muiden järjestelyjen rahoittamiseksi tai toteuttamiseksi tai johdon tai avainhenkilöiden kannustinohjelmien toteuttamiseksi tai muutoin edelleen luovutettaviksi tai mitätöitäviksi. Valtuutus on voimassa seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka, kuitenkin enintään 30.6.2020 saakka.

Alma Median osakkeiden rekisteröity kokonaismäärä on 82 383 182. Alma Median omistuksessa on tällä hetkellä 99 795 omaa osaketta.

Lisätietoja: Mikko Korttila, Lakiasiainjohtaja, Alma Media Oyj, puh. 010 665 2201

ALMA MEDIA OYJ
Elina Kukkonen
viestintäjohtaja

JAKELU: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiö tarjoaa uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster.