Apetit Oyj, pörssitiedote 20.12.2021 klo 15.00

Apetit Oyj: Ilmoitus omien osakkeiden luovutuksesta

Apetit Oyj on luovuttanut 16.12.2021 (muu luovutus) palkkiona yhtiön hallituksen jäsenille omia osakkeitaan (APETIT) yhteensä 1 009 kappaletta. Osakkeiden luovutusarvo on yhteensä 12 198,81 euroa eli noin 12,09 euroa kappaleelta. Nyt ilmoitetun luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on 78 653 osaketta.

Apetit Oyj:n hallintoneuvosto päätti 17.8.2021, että hallituksen puheenjohtajalle maksetaan 39 060 euron, varapuheenjohtajalle 24 120 euron ja jäsenille 19 560 euron vuosipalkkio. Vuosipalkkiosta 60 % maksetaan rahana ja 40 % luovuttamalla yhtiön hallussa olevia omia osakkeita niiden luovutushetken käypään markkina-arvoon. Osake- ja rahapalkkiot päätettiin suorittaa neljä kertaa vuodessa.

Apetit Oyj

Lisätietoa:

Teemu Luovila, talous- ja hallintojohtaja, puh. 010 402 2114

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen ja kestävään arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 293 miljoonaa euroa.

Apetit on vuonna 1930 perustettu kasvipohjaisiin tuotteisiin keskittyvä suomalainen elintarvikeyhtiö. Apetit tarjoaa kasviksista erilaisia ruokaratkaisuja, jalostaa rypsistä kasviöljyjä ja rypsipuristeita sekä käy viljakauppaa kansainvälisesti. Apetitin tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa ja päivittäistavarakauppa keskittyykin myös vahvasti Suomen alueelle.