14:00 Lontoo, 16:00 Helsinki, 07.05.2019 – Afarak Group Oyj (”Afarak” tai ”Yhtiö) (LSE: AFRK, NASDAQ: AFAGR)

ARVOPAPERIMARKKINALAIN 9 LUVUN 10 PYKÄLÄN MUKAINEN LIPUTUSILMOITUS

Afarak Group Oyj ("Afarak" tai "Yhtiö") (LSE: AFRK, NASDAQ: AFAGR) on vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 mukaisen Afarak Group Oyj:n osakkeita koskevan liputusilmoituksen Maltalla rekisteröityneeltä Atkey Ltd:ltä (”Atkey”).

Ilmoituksen mukaan Atkey on myynyt Afarak Group Oyj:n osakkeita ja tämän transaktion seurauksena Atkeyn osuus Afarakin osakkeista on laskenut alle 25 prosentin 23,62 prosenttiin Yhtiön kaikista osakkeista ja äänistä.

1. Kohdeyhtiön nimi
Afarak Group Oyj

2. Peruste liputusilmoitukselle
Osakkeiden myynti

3. Omistusosuuden muutoksen päivämäärä
29.04.2019

4. Atkey Ltd omistaa transaktion toteutumisen jälkeen Afarakin osakkeita seuraavasti:

Osakkeiden lukumäärä % osakkeista Äänioikeuksien lukumäärä % äänioikeuksista
62.126.701 23,62% 62.126.701 23,62%

5. Osakkeenomistajan nimi ja osoite
Atkey Ltd
Ground Floor,
Europa Centre,
St. Anne Street,

Floriana, FRN 9011
MALTA

AFARAK GROUP OYJ
Guy Konsbruck

Jean Paul Fabri, +356 2122 1566, [email protected]

Afarak Group Oyj
Afarak Group Oyj (LSE: AFRK, NASDAQ: AFAGR), on vertikaalisesti integroitunut erikoismetalliseosten valmistaja, jolla on maailmanlaajuinen organisaatio ja tuotantoa Etelä-Afrikassa, Turkissa ja Saksassa.

www.afarak.com

Jakelu:
NASDAQ Helsinki
Lontoon pörssi
keskeiset tiedotusvälineet
www.afarak.com

Afarak on maailmanlaajuinen vertikaalisesti integroitunut erikoismetalliseosten tuottaja. Yhtiöllä on liiketoimintaa Etelä-Afrikassa, Turkissa, Saksassa, Lontoossa, Helsingissä ja Maltalla. Afarak toimittaa tuotteitaan maailman johtaville yrityksille monilla eri teollisuuden aloilla ympäri maailmaa. Afarakin liiketoiminta jakautuu kahteen eri yksikköön, jotka ovat rautametalliliiketoiminta ja erikoismetalliliiketoiminta. Afarakilla on rautametalliliiketoimintaa eteläisessä Afrikassa. Liiketoimintaan kuuluvat Stelliten kaivos, Mecklenburgin kaivos ja Mogalen tuotantolaitos Etelä-Afrikassa.