Suominen Oyj pörssitiedote 16.12.2019 klo 13.15

Suominen Oyj on 13. joulukuuta 2019 vastaanottanut Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 ja 6 pykälän mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Bolero Holdings SARL:n omistus Suominen Oyj:ssä ylittää 5 % liputusrajan.

1. Kohdeyhtiö:  Suominen Oyj

2. Liputusilmoituksen peruste: Osakkeiden tai äänioikeuksien osto tai luovutus

3. Tiedot liputusvelvollisesta ja osakkeenomistajan koko nimi: Bolero Holdings SARL, kotipaikka Luxembourg, Luxemburgin suurherttuakunta

5. Päivä, jona liputusraja saavutettiin tai rikottiin: 11.12.2019

6. Liputusvelvollisen osuus:

% osakkeista ja äänistä (7.A:n yhteismäärä) % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta (7.B:n yhteismäärä) Yhteenlaskettu %-osuus (7.A + 7.B) Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 5,81 % n/a 5,81 % 58 259 219

7. Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet
Osakesarja/-laji Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
  Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7) Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
FI0009010862 3 382 052 n/a 5,81 % n/a

8. Tietoja liputusvelvollisesta (liputusvelvollisuuden syntymisen jälkeen)

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi %-osuus osakkeista ja äänistä %-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Osakkeet, äänet
ja rahoitusvälineet
yhteensä
Peder Prahl 0 % n/a 0 %
Carey Trustee Limited 0 % n/a 0 %
Bolero Trust 0 % n/a 0 %
Gondelero Holdings Sarl 0% n/a 0 %

Bolero Holdings Sarl on ainoa yhteisö, joka omistaa Suominen Oyj:n osakkeita. Bolero Holdings Sarl on sataprosenttisesti Gondelero Holdings Sarl omistama. Gondolero Holdings Sarl on sataprosenttisesti Bolero Tustin omistama.

SUOMINEN OYJ
Petri Helsky, toimitusjohtaja

Lisätietoja: Petri Helsky, toimitusjohtaja, Suominen Oyj, puh. 010 214 3080

Suominen lyhyesti

Suominen valmistaa kuitukankaita rullatavarana pyyhintä- ja hygieniatuotteisiin sekä terveydenhuollon sovelluksiin. Suomisen kuitukankaista valmistetut lopputuotteet – esimerkiksi kosteuspyyhkeet, terveyssiteet ja haavataitokset – luovat lisäarvoa kuluttajien ja ammattilaisten käytössä eri puolilla maailmaa. Suominen on pyyhintään tarkoitettujen kuitukankaiden globaali markkinajohtaja ja sillä on lähes 700 työntekijää Euroopassa sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikassa. Suomisen liikevaihto vuonna 2018 oli 431,1 milj. euroa. Suomisen osake (SUY1V) noteerataan Nasdaq Helsingissä keskisuurten yhtiöiden listalla. Lue lisää: www.suominen.fi.

Jakelu:
www.suominen.fi

Suominen valmistaa kuitukankaita rullatavarana pyyhintätuotteisiin sekä muihin sovelluksiin. Visiomme on olla edelläkävijä innovatiivisissa ja vastuullisissa kuitukankaissa. Suomisen kuitukankaista valmistetut lopputuotteet, esimerkiksi kosteuspyyhkeet, terveyssiteet ja haavataitokset, ovat läsnä ihmisten jokapäiväisessä elämässä ympäri maailmaa. Suomisen liikevaihto vuonna 2019 oli 411,4 milj. euroa ja työllistämme lähes 700 ammattilaista Euroopassa sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikassa. Suomisen osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.