Avidly Oyj päivittää strategiansa ja taloudelliset tavoitteensa strategiakaudelle 2021-2025: asiakaskokemus, data ja teknologia ovat kiinteästi mukana Avidlyn vaikuttavuushakuisessa kasvustrategiassa
Avidly Oyj Sisäpiiritieto 11.12.2020 klo 9:00
Avidly Oyj:n hallitus on hyväksynyt yhtiön päivitetyn strategian sekä strategiset ja taloudelliset tavoitteet kaudelle 2021-2025. Avidly tavoittelee vaikuttavuutta, kannattavaa kasvua sekä johtavaa asemaa eurooppalaisena markkinointiteknologia-alan palveluntarjoajana.
"Asiakkaamme haluavat erinomaista luovaa osaamista, teknologiaosaamista ja maailmanlaajuista toimintakykyä, jotka auttavat heitä saavuttamaan omat tavoitteensa. Tällä hetkellä kasvupotentiaali jää monissa yrityksissä vajaaksi, koska markkinointiteknologioiden (martech) hallinta on niille jatkuva haaste. Avidlyn strategiassa tämä tarve on tunnistettu, ja siksi meillä on tarjota asiakkaillemme erottuvia, luovia ratkaisuja, joiden ytimessä on yhtä lailla kykymme toteuttaa erilaisia teknologiaratkaisuja. Kirkastetussa strategiassamme yhdistyvät luovuus ja teknologia, tuloksellisuus ja vastuullisuus sekä ennen kaikkea myynti ja markkinointi. Yhdessä nämä kaikki muodostavat tulosohjautuvan alustan asiakkaidemme kasvulle", sanoo toimitusjohtaja Jesse Maula.
Avidlyn tarkoitus, purpose, on saada aikaan myönteistä muutosta liiketoimintaa uudistamalla. "Asiakaslupauksemme on luoda vaikuttavia ratkaisuja, jotka auttavat yrityksiä kasvamaan. Luomme ja mahdollistamme tekoja, joilla on laajoja ja voimakkaita vaikutuksia haluttuun suuntaan", kiteyttää Maula.
"Strategiaamme kuuluu olennaisesti asiakkassuhteiden syventäminen vallitsevassa, digitaalisuutta korostavassa maailmassa. Liiketoiminnan taika voi syntyä juuri teknologisten taitojen ja luovuuden yhdistyessä", lisää Avidly Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Joakim Fagerbakk. "Jo nyt voimme nähdä, kuinka HubSpot vapauttaa asiakassuhteiden hallintaan (CRM) pohjautuvaa myynti- ja markkinointipotentiaalia. Vaikka Avidlyn osaaminen on vahvaa useilla eri martech-alustoilla, voimme todeta varhaisen sitoutumisemme HubSpotiin nopeimmin kasvavana myynti- ja markkinointialustana kannattaneen. Aiomme säilyttää asemamme yhtenä maailman johtavista HubSpot-kumppaneista strategiamme toteuttamiseksi", jatkaa Fagerbakk.
"Olen erittäin innoissani Avidlyn tulevista kasvumahdollisuuksista. Avidlyn johtava asema Hubspot-kumppanina ja laaja palveluvalikoima mahdollistavat yhä saumattomamman datan, luovuuden, myynti- ja teknologiaosaamisen hyödyntämisen jatkossa. Meillä on myös hyvin sitoutuneet omistajat tukenamme. Tämän kaiken ansiosta meillä on erinomaiset mahdollisuudet kasvattaa liiketoimintaamme kansainvälisesti, rakentaa sitä nykyisten jatkuvien palveluidemme pohjalta sekä luoda arvoa asiakkaillemme", Maula jatkaa.
"Vastuullisuuden merkitys yhteiskunnassa ja kaikessa yritystoiminnassa kasvaa jatkuvasti, ja meidän on osattava luoda kasvua vastuullisesti myös tulevaisuudessa. Tänä päivänä Avidlyllä on lukuisia asiakkaita, joiden kilpailuetu perustuu ekologisesti kestävään toimintamalliin tai tuotteisiin. Tapamme toimia, Avidly way, on edelleen #tomorrowbound", Maula toteaa.
Strategiset ja taloudelliset tavoitteet
- Uskollisimmat asiakkaat
- Paras työpaikka
- Ajatusjohtajuus
- Kannattava kasvu.
- Kansainvälisen kasvun nopeuttaminen
- Ratkaisujen tarjoaminen asiakkaille
- Panostaminen kasvuun ja ihmisiin
- Digitaalisen muutoksen kiihtyvyyden tukeminen.
Avidlyn hallitus hyväksyi lisäksi päivitetyt taloudelliset tavoitteet vuoteen 2025 ulottuvalle strategiakaudelle.
Aikaisemmat Päivitetyt taloudelliset tavoitteet2021-2025
taloudelliset
tavoitteet2019-2024
- Vuosittain yli · Vuosittain yli 10 %:n orgaaninen liikevaihdon kasvu,
liikevaihdon kasvu · Yli 50 miljoonan euron liikevaihto vuonna 2025.
ja yli 40 %:n
- Yli 100
liikevaihto vuoteen
2024 mennessä.
- Vuotuinen · Positiivinen oikaistu liikevoitto (EBITA*) vuonna
2-7 % · Oikaistu liikevoitto (EBITA*) vähintään 10 %
liikevaihdosta liikevaihdosta vuonna 2025.
nopeasta kasvusta
huolimatta.
- Avidly voi · Yhtiön aikomuksena on käyttää nettotulos kasvun
enintään 50 % sen
vuosittaisesta
nettotuloksesta
strategiakaudella
2019-2024
edellyttäen, että
osingonjako ei
vaikuta Avidlyn
kykyyn saavuttaa
kaudelle 2019-2024
asetetut
kasvutavoitteet.
* EBITA = Liikevoitto (EBIT) lisättynä hankittujen liiketoimintojen allokaatiopoistoilla ja arvonalennuksilla.
Muutokset taloudellisessa raportoinnissa
Avidly Oyj:n hallitus on päättänyt muuttaa Avidlyn raportointikäytäntöä. Avidly luopuu erikseen raportoitavista Markkinointipalvelut ja Inbound-markkinointi -segmenteistä, ja raportoi 1.1.2021 alkavalta tilikaudelta liiketoimintansa jaoteltuna kahteen maantieteelliseen segmenttiin, jotka ovat Suomi ja Muut maat. Lisäksi yhtiö alkaa julkaista liiketoimintakatsauksia kausilta 1.1.-31.3. ja 1.1.-30.9. Avidly Oyj:n tiedonantopolitiikka on päivitetty vastaavasti ja löytyy yhtiön internetsivuilta https://investors.avidlyagency.com/hallinnointi/tiedonantopolitiikka.
- Tilinpäätöstiedote tilikaudelta 2020: 4.3.2021
- Liiketoimintakatsaus tammi-maaliskuu 2021: 30.4.2021
- Puolivuosikatsaus tammi-kesäkuu 2021: 27.8.2021
- Liiketoimintakatsaus tammi-syyskuu 2021: 29.10.2021
Uuden segmenttiraportoinnin mukaiset vertailuluvut julkaistaan 29.4.2021 mennessä.
Strategia-aamu 13.1.2021 (webcast)
Avidly järjestää analyytikoille ja sijoittajille suunnatun webcastin yhtiön uudesta strategiasta 13.1.2021 klo 10-12. Tapahtuma on avoin myös muille sidosryhmille. Tilaisuudessa Avidlyn johto kertoo yhtiön strategisista tavoitteista, liiketoiminnasta ja markkinoiden kehityksestä. Tapahtuman kieli on englanti. Tapahtuman kutsu ja ilmoittautumisohjeet julkaistaan lähempänä tapahtumaa.
Tällä tiedotteella Avidly Oyj julkistaa EU:n Markkinoiden väärinkäyttöasetuksen 17 artiklan nojalla sisäpiiritietoa.
AVIDLY OYJ
Hallitus
Lisätietoja:
Jesse Maula, toimitusjohtaja, puh. 040 548 0248
Joakim Fagerbakk, hallituksen puheenjohtaja, puh. +47 464 28 133 (englanniksi)
Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Oaklins Merasco Oy, puhelin +358 9 6129 670