BOREO OYJ                   Pörssitiedote 9.6.2021 klo 15:00

Boreo Oyj:n uudet osakkeet rekisteröity kaupparekisteriin

Boreo Oyj  tiedotti 1.6.2021 saaneensa päätökseen Milcon Oy:n (”Yhtiö”) yritysoston ja toteuttavansa 10 000 osakkeen suunnatun osakeannin Yhtiön myyjälle yrityskaupan osittaiseksi rahoittamiseksi. Uudet liikkeellelaskettavat osakkeet on rekisteröity Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin tänään 9.6.2021. Uusien osakkeiden rekisteröinnin seurauksena yhtiön liikkeeseen laskemien osakkeiden kokonaislukumäärä on 2 603 500.

Uudet osakkeet tuottavat osakkeenomistajan oikeudet yhtiössä siitä alkaen, kun uudet osakkeet on merkitty Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään yhtiön osakasluetteloon, arviolta 10.6.2021. Kaupankäynnin uusilla osakkeilla odotetaan alkavan Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla arviolta 10.6.2021.

Vantaalla, 9. päivänä kesäkuuta 2021

Boreo Oyj

Kari Nerg

Jakelu:
Helsingin pörssi
keskeiset tiedotusvälineet,
www.yeint.fi

Toimitusjohtaja Kari Nerg

Boreo lyhyesti:

Boreo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, joka luo arvoa omistamalla, hankkimalla ja kehittämällä B2B-liiketoimintoja Pohjois-Euroopassa. Boreon liiketoiminnot on organisoitu kolmeen liiketoiminta-alueeseen: i) Elektroniikka, ii) Tekninen kauppa, ja iii) Raskas kalusto.

Boreon päätavoite on omistaja-arvon luominen pitkällä aikavälillä, jonka se pyrkii saavuttamaan yritysostovetoisella strategialla, luomalla optimaaliset olosuhteet sen yhtiöille myynnin kasvattamiseen ja kannattavuuden parantamiseen sekä olemalla paras mahdollinen koti sen yhtiöille ja henkilöstölle.

Konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2020 oli 103,6 milj. euroa ja se työllistää noin 350 henkilöä – Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä ja Baltiassa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Vantaalla.

Boreo – Paikka Kasvaa ja Kukoistaa.

Boreo on vuonna 1969 perustettu yhtiö, joka muodostuu kolmesta liiketoimintayksiköstä; elektroniikkateollisuuden alalla toimivasta Yleiselektroniikasta, teollisuuden ja rakentamisen alalla toimivasta Machinerystä ja betoniteollisuuden ja rakentamisen asiakkaita palvelevasta liiketoimintayksiköstä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Vantaalla ja se toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Venäjällä ja Baltiassa. Yleiselektroniikan päätuotteita ovat elektroniikan komponentit sekä mittaus- ja testauslaitteet ja asiakkaita elektroniikan valmistajat, huollot sekä tutkimus ja tuotekehitys.