Etsi

CARGOTEC OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 6. HELMIKUUTA 2020 KLO 09.05

Cargotec arvioi Navis-liiketoiminnan strategisia vaihtoehtoja

Cargotec on päättänyt arvioida Navis-liiketoimintansa strategisia vaihtoehtoja tunnistaakseen parhaat mahdollisuudet Naviksen tulevan kehityksen tukemiseksi.

Cargotec osti Naviksen vuonna 2011 ja on menestyksekkäästi kehittänyt sitä omistuksensa aikana yli kaksinkertaistaen sen liikevaihdon 115 miljoonaan euroon vuonna 2019. Naviksen liiketoiminta on kannattavaa.

Varmistaakseen parhaan mahdollisen arvon kehityksen Naviksen seuraavassa kasvuvaiheessa Cargotec arvioi vaihtoehtoja, joihin kuuluvat uudet omistusratkaisut ja mahdollinen Naviksen ohjelmistoliiketoiminnan myynti. Cargotecin muu ohjelmistoliiketoiminta ei kuulu kyseisen arvioinnin piiriin.

Navis on globaali markkinajohtaja, joka tarjoaa liiketoiminnan kannalta kriittisiä ohjelmistoratkaisuja ja -palveluita satamaoperaattoreille, varustamoille, laivan omistajille sekä sisämaan logistiikkaoperaattoreille.

Mikael Laine, strategiajohtaja, puh. 020 777 4179
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,7 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 12 500 henkilöä. www.cargotec.fi

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa.