CARGOTEC OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 23. HELMIKUUTA 2021 KLO 12.00
Cargotec julkaisee vuoden 2020 vuosikertomuksen ja tilinpäätöksen

Cargotec Oyj:n vuoden 2020 vuosikertomus ja tilinpäätös tilikaudelta 1.1.–31.12.2020 on julkaistu suomeksi ja englanniksi.

Vuosikertomus 2020 sisältää vuosikatsauksen ja taloudellisen katsauksen, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportin. Taloudellinen katsaus koostuu hallituksen toimintakertomuksesta, tilinpäätöksestä ja tilintarkastuskertomuksesta.

Cargotec julkaisee myös hallituksen toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen nyt ensimmäistä kertaa European Single Electronic Format (ESEF) -raportointivaatimusten mukaisena XHTML-tiedostona. ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä. XBRL-merkinnät eivät ole kuuluneet tilintarkastuksen piiriin. XHTML-tiedosto on saatavilla suomeksi.

Yhdessä vuosikertomuksen kanssa Cargotec julkaisee englanninkielisen GRI-indeksin vuodelle 2020. Riippumaton varmennusraportti sisältyy GRI-indeksiin.

Dokumentit ovat saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.cargotec.fi.

LIITTEET
Cargotecin vuosikertomus 2020, 5493002B0GOVF42KWX33-2020-12-31_fin.zip (XHTML-tiedosto, suomeksi), Cargotec GRI index 2020 (englanniksi)

Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084
Päivi Koivisto, vastuullisuusjohtaja, puh. 020 777 4000