Etsi

Componenta Oyj:n pörssitiedote, sisäpiiritieto, 7.11.2019 klo 15.25

Componenta alentaa vuoden 2019 liikevaihdosta antamaansa ohjeistusta johtuen Componenta Främmestad AB:n täsmentyneestä luokittelusta lopetetuksi toiminnoksi. Componenta odottaa vuonna 2019 konsernin jatkuvien liiketoimintojen liikevaihdon (sisältäen Komas Oy:n 1.9.2019 lähtien, mutta kokonaan ilman Componenta Främmestad AB:tä) olevan 45 - 55 Me sen jälkeen, kun konsernin sisäiset tuotot ja kulut jatkuvien ja lopetettujen toimintojen välillä on eliminoitu kokonaisuudessaan. Käyttökatetta koskeva ohjeistus säilyy ennallaan eli vastaavan käyttökatteen odotetaan säilyvän positiivisena.

Aiemmassa ohjeistuksessa Componenta odotti liikevaihdon vuonna 2019 olevan 55 - 65 Me. Käyttökatteen odotettiin säilyvän positiivisena.

Componentan jatkuvaa liiketoimintaa on komponenttien sopimusvalmistusliiketoiminta, joka sisältää valimot Porissa ja Karkkilassa sekä konepajat Jyväskylässä, Härmässä, Kurikassa, Leppävedellä sekä Sastamalassa. Konsernissa on noin 700 työntekijää. Yhtiö tarjoaa valettuja ja koneistettuja komponentteja, takeita, hydrauliikkaputkia sekä levyleikkeitä kansainvälisesti toimiville ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajille.

COMPONENTA OYJ

Marko Penttinen

Marko Penttinen, toimitusjohtaja, puh. 010 403 2200
Marko Karppinen, talousjohtaja, puh. 010 403 2101

Componenta on teknologiayhtiö, joka on erikoistunut toimittamaan valettuja ja koneistettuja komponentteja globaaleille ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajille. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä.

Componenta on eurooppalainen valuratkaisujen toimittaja. Yhtiön asiakkaat ovat mm. kulkuneuvojen ja eri teollisuudenalojen koneiden ja laitteiden valmistajia, jotka toimivat paikallisesti tai maailmanlaajuisesti ja ovat usein omien teollisuudenalojensa markkinajohtajia. Yhtiön hallitsee valukomponentin koko toimitusketjun. Componenta-konsernissa on jatkossa ainoastaan yksi raportointisegmentti, tilauskonepajaliiketoiminta, jonka mukaisesti Componenta raportoi 1.1.2017 alkaen.