Etsi

Componenta Oyj, Pörssitiedote 10.2.2020 klo 14:15

Componenta Oyj:n hallitus on päättänyt yhtiölle palautuneiden optio-oikeuksien 2018A muuntamisesta optio-oikeuksiksi 2018B. Hallitus tiedotti optio-oikeuksien 2018 antamisesta 12.11.2018. Hallitus on muuntanut 416 250 optio-oikeutta 2018A optio-oikeuksiksi 2018B. Optio-oikeuksia 2018A on nyt yhteensä 2 013 750 kappaletta, optio-oikeuksia 2018B yhteensä 2 861 500 kappaletta ja optio-oikeuksia 2018C yhteensä 2 445 250 kappaletta.

Optio-oikeudella 2018B merkittävän osakkeen merkintähinta on 0,128 euroa osakkeelta eli osakkeen vaihdolla painotettu keskikurssi Nasdaq Helsinki Oy:ssä 14.10. - 8.11.2019. Osakkeen merkintähinta voi alentua ennen osakemerkintää päätettävien osinkojen ja varojenjaon määrällä. Osakkeen merkintähinta merkitään yhtiön sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon. Yhden optio-oikeuden 2018B teoreettinen markkina-arvo on noin 0,052 euroa ja optio-oikeuksien 2018B teoreettinen markkina-arvo on yhteensä noin 150 000 euroa. Optio-oikeuden teoreettinen markkina-arvo on laskettu optio-oikeuksien hinnoittelussa käytettävällä Black & Scholes -mallilla seuraavin oletuksin: osakkeen kurssi 0,114 euroa, osakkeen merkintähinta 0,128 euroa, riskitön korko 0 %, optio-oikeuksien voimassaoloaika noin 4,8 vuotta ja volatiliteetti 59,94 %.

COMPONENTA OYJ

Marko Penttinen

Marko Penttinen, toimitusjohtaja, puh. 010 403 2200
Marko Karppinen, talousjohtaja, puh. 010 403 2101

Componenta on teknologiayhtiö, joka on erikoistunut toimittamaan valettuja ja koneistettuja komponentteja globaaleille ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajille. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä.

Componenta on eurooppalainen valuratkaisujen toimittaja. Yhtiön asiakkaat ovat mm. kulkuneuvojen ja eri teollisuudenalojen koneiden ja laitteiden valmistajia, jotka toimivat paikallisesti tai maailmanlaajuisesti ja ovat usein omien teollisuudenalojensa markkinajohtajia. Yhtiön hallitsee valukomponentin koko toimitusketjun. Componenta-konsernissa on jatkossa ainoastaan yksi raportointisegmentti, tilauskonepajaliiketoiminta, jonka mukaisesti Componenta raportoi 1.1.2017 alkaen.