Detection Technology Oyj yhtiötiedote 21.6.2021 klo 17.00

Detection Technology: Osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla 2018A1 ja 2018A2

Detection Technology Oyj:n optio-oikeuksilla 2018A1 ja 2018A2 on ajanjaksolla 2.5.2021-9.6.2021 merkitty yhteensä 203 000 uutta yhtiön osaketta. Optio-oikeuksilla tehtyjen merkintöjen merkintähinta 4 307 660,00 euroa kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon. Kaupparekisteriin merkinnän jälkeen yhtiön osakkeiden kokonaismäärä on 14 578 430 osaketta.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin arviolta 30.6.2021. Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien. Osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Helsinki Oy:n First North Growth Market Finland -markkinapaikalla yhtiön vanhojen osakkeiden lisäeränä arviolta 1.7.2021 alkaen.

Merkintäaika optio-oikeuksilla 2018A1 ja 2018A2 alkoi 2.5.2021, ja se päättyy 31.5.2022. Optio-ohjelmien 2018 ehdot ovat nähtävissä yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://www.deetee.com/investors/share-and-shareholders/stock-options/.

Hannu Martola, toimitusjohtaja
+358 500 449 475, [email protected]

Nordea toimii yhtiön Nasdaq First North GM -sääntöjen mukaisena hyväksyttynä neuvonantajana.

Detection Technology on globaali röntgenilmaisimien ratkaisutoimittaja lääketieteen, turvallisuusalan ja teollisuuden sovelluksiin. Yhtiön ratkaisut ulottuvat valodiodeista optimoituihin ilmaisinjärjestelmiin, joissa on mikropiirejä, elektroniikkaa, mekaniikkaa, ohjelmistoja ja algoritmeja. Yhtiöllä on toimipisteitä Suomessa, Kiinassa, Ranskassa ja Yhdysvalloissa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle kaupankäyntitunnuksella DETEC.

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.deetee.com

Detection Technology on vuonna 1991 perustettu yritys, joka kehittää, valmistaa, markkinoi ja myy röntgenkuvantamislaitteisiin komponentteja ja järjestelmiä sekä kehittää niihin liittyvää teknologiaa. Yhtiön tuotteita käytetään lääketieteellisissä röntgenkuvantamislaitteissa sekä turvallisuuteen ja teollisuuteen liittyvissä röntgenkuvantamislaitteissa. Yhtiöllä on toimipisteet Suomessa, Kiinassa, Ranskassa ja Yhdysvalloissa. Tuotekehitys tapahtuu Suomessa, Kiinassa sekä Ranskassa, ja valtaosa valmistuksesta tehdään Kiinassa.