EFECTE OYJ -- YHTIÖTIEDOTE – 7.9.2021 KLO 16.05

Efecte Oyj: Kansaneläkelaitos valitsi Efecten palvelunhallinnan ohjelmistoratkaisun toimittajaksi

Kansaneläkelaitos (Kela) on valinnut Efecte Finland Oy:n palvelunhallinnan ohjelmistoratkaisun toimittajaksi. Sopimus sisältää myös ratkaisuun liittyvät tuki- ja asiantuntijapalvelut sekä optioina erilliset tietoturvan ja riskienhallinnan ohjelmistoratkaisut. Sopimus on voimassa määräaikaisena viisi vuotta, jonka jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.

Hankintasopimuksen arvo ilman optioita on arviolta noin 3,4 miljoonaa euroa viiden vuoden hankintakauden aikana. Hankintasopimus ei kuitenkaan sisällä määräostovelvoitetta. Tarjouspyynnössä ilmoitettujen määräarvioiden toteutuessa täysimääräisenä, toistuva SaaS-liikevaihto asettuisi  käyttöönoton jälkeen noin 50.000 euroon kuukaudessa. Efecten jälleenmyymien kolmansien osapuolten lisenssien osuus arvioidusta toistuvasta SaaS-liikevaihdosta arvioidaan olevan normaalia suurempi, mutta kuitenkin alle puolet sopimuksen mukaisesta SaaS-liikevaihdosta.

Kansaneläkelaitos teki hankinnasta päätöksen 7.9.2021. Hankintapäätös on lainvoimainen hankintalain mukaisen valitusajan päätyttyä. Hankinnalla ei ole vaikutusta Efecten vuoden 2021 ohjeistukseen.

Niilo Fredrikson
Efecte Oyj

Hyväksytty neuvonantaja:
Evli Pankki Oyj, puh. 040 579 6210

Efecte Oyj

Efecte auttaa palveluorganisaatioita digitalisoimaan ja automatisoimaan työtään. Eurooppalaiset asiakkaamme käyttävät pilvipalveluitamme toimiakseen ketterämmin, parantaakseen loppukäyttäjäkokemusta ja säästääkseen kustannuksissa. Ratkaisuitamme käytetään muun muassa IT-palvelunhallintaan ja tiketöintiin sekä työtekijäkokemuksen, liiketoiminnan työnkulkujen ja asiakaspalvelun parantamiseen. Olemme eurooppalainen vaihtoehto alamme globaaleille toimijoille. Pääkonttorimme sijaitsee Suomessa ja alueelliset toimipisteemme Saksassa ja Ruotsissa. Efecte on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla.

www.efecte.com

Efecte on vuonna 1998 perustettu ohjelmistotalo. Yhtiö tarjoaa yrityksille pilvipohjaisia (SaaS) ohjelmistoja yrityspalveluiden hallintaan. Ohjelmisto digitalisoi yrityksen palveluprosesseja, auttaa pyyntöjen priorisoinnissa ja mahdollistaa automaation pyyntöjen ratkaisussa. Efecte toimii pääasiassa Suomessa, Pohjoismaissa ja Saksassa. Efecten asiakkaat ovat usein julkishallinnosta, keskisuuria yrityksiä tai ulkoistettujen yrityspalveluiden tarjoajia.