Etsi

ELECSTER OYJ            SISÄPIIRITIETO 28.10.2019 KLO 15:45

ELECSTER ALENTAA LIIKEVAIHTO- JA TULOSARVIOTAAN

Elecster-konserni alentaa vuoden 2019 liikevaihtoa ja osakekohtaista tulosta koskevaa ohjeistusta.

Uusi ohjeistus
Koko vuoden osalta arvioimme liikevaihdon jäävän maltillisesti edellisvuotta pienemmäksi ja osakekohtaisen tuloksen heikkenevän huomattavasti edellisvuoteen nähden.

Aiemmin Elecster on arvioinut koko vuoden liikevaihdon kasvavan ja osakekohtaisen tuloksen paranevan maltillisesti edelliseen vuoteen verrattuna.

Kansainvälinen kauppa kärsii maailmanlaajuisesta epävarmuudesta. Tämä on edelleen hidastuttanut asiakkaidemme investointihankkeiden toteutumisaikatauluja sekä heikentänyt muovikalvojen kysyntää, varsinkin Kiinassa.

Venäjän liiketoimintariskeiltä suojautuminen, erityisesti ruplan valuuttariskin osalta, on vaikuttanut tulokseen rahoituskulujen kasvuna.

Elecster julkistaa tammi-syyskuun 2019 osavuosikatsauksen keskiviikkona 6.11.2019.

Lisätiedot: toimitusjohtaja Arto Kinnunen, puh.  0400 191 980

ELECSTER OYJ

Nasdaq OMX Helsinki
www.elecster.fi

Elecster-konserni suunnittelee, valmistaa ja markkinoi päätuotteenaan UHT-maidon prosessointi- ja aseptisia pakkauslinjoja, pastoroidun maidon pakkauslinjoja sekä niihin liittyviä pakkausmateriaaleja. Elecster-konsernin muodostavat emoyhtiö Elecster Oyj sekä tytäryhtiöt Sandudd Oy, Oy Finvac Automation Ltd, Oy Finvenla Ldt Suomessa, A/S Eesti Elecster ja Elecster Baltic OÛ Virossa, OOO Finnpack, OOO Finnpack Systems, OOO Finnpack Upakovka ja OOO Elecster Venäjällä sekä Elecster (Tianjin) Dairy Machinery Ltd ja Elecster (Tianjin) Aseptic Packaging Co.Ltd Kiinassa.