Endominesin toteuttaman - ja sen hallituksen 10.5.2019 sekä yhtiökokouksen 10.6.2019 hyväksymän - merkintäoikeusannin, jossa merkittiin 94,4 prosenttia tarjolla olevista osakkeista, jälkeen, warrantien merkintähinnat ja -määrät on uudelleenlaskettu yrityksen 2019/2022 sarjan warrantien sopimusehtojen mukaisesti. Sopimusehdot ovat saatavilla yrityksen verkkosivuilta.

Uusi merkintähinta on 0,797 euroa per osake. Uusi osakemäärä, jonka jokainen warranti oikeuttaa merkitsemään on 1,13 osaketta. Ennen uudelleenlaskentaa, merkintähinta oli 0,900 euroa ja jokainen warranti oikeutti merkitsemään yhden (1) osakkeen. Muut merkintäehdot pysyvät muuttumattomina.

Lisätietoja
Marcus Ahlström, väliaikainen toimitusjohtaja, +358 50 544 68 14, [email protected]

Endomines
Endomines on kaivos- ja malminetsintäyhtiö, jonka ensisijainen painopiste on kulta. Yhtiö harjoittaa malminetsintää Karjalan kultalinjalla Itä-Suomessa. Lisäksi yhtiö on käynnistämässä kaivostoimintaa Yhdysvaltain Idahossa. Yhtiö pyrkii parantamaan pitkän aikavälin kasvumahdollisuuksiaan tehostamalla malminetsintäänsä sekä yritysostoin. Endominesin tavoitteena on hankkia poliittisesti vakailla alueilla olevia esiintymiä, jotka on mahdollista saada tuotantoon nopeasti ja rajoitetuin investoinnein.

Yhtiön osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Tukholmassa (ENDO) ja Nasdaq Helsingissä (ENDOM).

Endomines kehittää kannattavia kulta- ja ilmeniittiesiintymiä Suomessa, ja keskittyy kullan tuotantoon. Yhtiön visiona on osallistua pohjoismaisen kaivannaisteollisuuden tulevaisuudessa tapahtuvaan rakennemuutokseen ja vakiintumiseen. Yhtiö voi tällöin osallistua kiinnostavien mineraaliesiintymien ja yritysten hankintaan, mikäli sellaisia ​​mahdollisuuksia ilmenee.