Enersense International Oyj
Lehdistötiedote 4.4.2022 klo 11.15

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttajan Enersense International Oyj:n Power-liiketoimintaan kuuluva Enersense PN Oy on tehnyt sopimuksen britannialaisen uusiutuvan energian yhtiön Low Carbonin kanssa Vöyrissä sijaitsevan Mörknässkogenin tuulivoimapuiston rakentamisesta. Kyseessä on Low Carbonin ensimmäinen tuulivoimainvestointi Suomeen.

Mörknässkogenin tuulivoimapuisto koostuu viidestä voimalasta, ja puiston rakentaminen alkaa kesällä 2022. Hanke valmistuu suunnitelmien mukaisesti syksyllä 2023. Enersensen toimituslaajuuteen kuuluvat puiston teiden ja nostoalueiden rakentaminen sekä voimalaperustukset, puiston sisäverkko ja sähköasema avaimet käteen -periaatteella. Urakan arvo on noin 7 miljoonaa euroa.

John Isherwood, toimitusjohtaja, Low Carbon:
"Olemme iloisia, että Mörknässkogenin tuulivoimapuiston investointipäätös on nyt tehty, sillä se korostaa Low Carbonin kykyä ohjata tehokkaasti pääomaa uusiutuvan energian infrastruktuuriin isossa mittakaavassa. Valitsimme Enersensen yhteistyökumppaniksemme, koska vakuutuimme heidän kattavasta kokemuksestaan ja osaamisestaan tuulivoimapuistojen rakentamisessa. Odotamme innolla, että pääsemme yhteistyössä heidän kanssaan toteuttamaan ensimmäisen tuulivoimainvestointimme Suomessa."

Juha Silvola, Enersensen Power-liiketoiminnan johtaja:
"Mörknässkogen on meille tärkeä hanke kasvavassa tuulivoimamarkkinassa, ja olemme erittäin tyytyväisiä, että Low Carbon valitsi meidät kumppanikseen ensimmäiseen tuulivoimainvestointiinsa Suomessa."
Lisätietoja Low Carbonista: www.lowcarbon.com

Enersense on vuonna 2005 perustettu suomalainen, kansainvälisesti toimiva päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja. Yhtiön päätoimialoja ovat teollisuus, rakentaminen, energia ja tietoliikenne. Enersense tukee palveluillaan ja osaamisellaan pohjoismaisten ja kansainvälisten teollisuus-, energia-, tietoliikenne- ja rakennusalan yhtiöiden siirtymistä kohti päästötöntä tulevaisuutta. Enersensen monipuoliset palvelut pitävät sisällään projektien elinkaaren eri vaiheet suunnittelusta ja toteutuksesta kunnossapitoon ja huoltoon.