Etsi

PÖRSSITIEDOTE 15.1.2020 klo 9:00

Alustavien tilintarkastamattomien tilinpäätöstietojen mukaan Martela konsernin koko vuoden 2019 liiketulos ei saavuttanut 5.2.2019 tiedotettua tasoa.

Alustavien tilintarkastamattomien tilinpäätöstietojen mukaan koko vuoden 2019 liikevaihto parani hieman ja liiketulos pysyi samalla tasolla kuin edellisvuotena. Liikevaihto oli noin 106 miljoonaa euroa (103,1) ja liiketulos noin -2 miljoonaa euroa (-2,1).

Viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto ja liiketulos kasvoivat selvästi verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan. Viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto oli noin 30 miljoona euroa (27,8) ja liiketulos noin 0,6 miljoonaa euroa (-0,2).

Neljännellä neljänneksellä 2019 Suomen liikevaihto, erityisesti julkishallinon osalta, ei saavuttanut ennakoitua tasoa. Liikevaihdon ennakoitua pienempi kasvu ja katteiden lasku erityisesti julkishallinnossa vaikuttivat negatiivisesti viimeisen neljänneksen tulokseen. Näiden lisäksi yhtiön tulokseen vaikutti noin 0,4 miljoonan euron luottotappio, joka jouduttiin kirjaamaan viimeisellä vuosineljänneksellä yhden merkittävän jälleenmyyjän mentyä konkurssiin.

Edellinen ohjeistus 2019: Martela-konsernin vuoden 2019 liikevaihdon ja liiketuloksen arvioidaan paranevan hieman. Perinteisesti konsernin liiketulos on kertynyt normaalista kausivaihteluista johtuen toisella vuosipuoliskolla.

Konsernin vuoden 2018 liikevaihto oli 103,1 miljoonaa euroa ja liiketulos -2,1 miljoonaa euroa.

Martela julkaisee vuoden 2019 tilinpäätöstiedotteensa 7.2.2020

Martela Oyj

Matti Rantaniemi

Matti Rantaniemi, CEO, puh. +358 50 465 8194
Kalle Lehtonen, Talousjohtaja +358 400 539 968

Jakelu
Nasdaq OMX Helsinki

www.martela.com

Missiomme ”better working” ja visiomme ”people centric workplaces” määrittelevät strategisen suuntamme. Martela toimittaa käyttäjälähtöisiä työympäristöjä, joissa käyttäjät ja heidän hyvinvointi ovat keskiössä. Keskitymme Pohjoismaihin, sillä yhteisen avoimen työkulttuuritaustamme ja tarpeidemme myötä Pohjoismaat ovat hybridien työympäristöjen edelläkävijöitä.

Martela on vuonna 1945 perustettu työtilojen ja julkisten tilojen sisustusratkaisujen suunnittelija ja toteuttaja. Suomessa Martela on toimialansa suurin yritys ja Pohjoismaissa yksi alansa suurimpia. Yhtiö on ollut listattuna Helsingin pörssiin vuodesta 1986. Martelan laajan tuote- ja palvelukokonaisuuden avulla luodaan käyttäjälähtöiset ratkaisut erilaisiin työ- ja oppimisympäristöihin koko näiden elinkaaren ajaksi. Martelan tarjonta, kalusteiden lisäksi, kattaa mm. erilaisia määrittely-, suunnittelu-, muutto-, kierrätys- ja huoltopalveluita.