Etsi

EVLI PANKKI OYJ PÖRSSITIEDOTE 23.10.2019 KLO 12.30

Evli Pankki Oyj:n hallitus on kokouksessaan 11.9.2019 hyväksynyt osakkeenomistajien pyynnöt 69.000 A-osakkeen muuntamisesta B-osakkeiksi yhtiöjärjestyksen 4 §:n nojalla.

Muuntojen jälkeen yhtiön A-osakkeiden määrä on 15.167.543 kpl ja B-osakkeiden määrä on 8.733.877 kpl. Evli Pankki Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä pysyy ennallaan 23.901.420 kappaleessa. Yhtiön osakkeiden tuottama äänimäärä on muunnon jälkeen yhteensä 312.084.737.

Osakemuunnot on merkitty kaupparekisteriin 23.10.2019. Muunnetut osakkeet tulevat julkisen kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsingissä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 24.10.2019 alkaen.

EVLI PANKKI OYJ

Juho Mikola
Talousjohtaja

Daniela Wahlberg, viestintäasiantuntija, Evli Pankki Oyj, p. +358 50 401 7714, [email protected]

Evli Pankki Oyj

Evli on sijoittamiseen erikoistunut pankki, joka auttaa yhteisöjä, yrityksiä ja yksityishenkilöitä kasvattamaan varallisuuttaan. Tuote- ja palveluvalikoima sisältää sijoitusrahastoja, varainhoitoa ja pääomamarkkinapalveluita, vaihtoehtoisia sijoitustuotteita, osakeanalyysia, kannustinjärjestelmien hallinnointia ja yritysjärjestelypalveluita. Yhtiö tarjoaa myös asiakkaiden sijoitustoimintaa tukevia pankkipalveluita. Evli on Suomen parhaaksi arvioitu ja suosituin yhteisövarainhoitaja*.

Evlin hallinnoitavana on 13,6 miljardia euroa asiakkaiden varoja (netto 9/2019). Evli-konsernin oma pääoma on 75,1 miljoonaa euroa ja BIS-vakavaraisuussuhde 14,9 prosenttia (30.9.2019). Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 250 henkilöä. Evli Pankki Oyj:n B-osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

*KANTAR SIFO Prospera External Asset Management Finland 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, SFR Scandinavian Financial Research Institutional Investment Services, Finland 2015, 2016, 2017, 2018.

Jakelu:
Nasdaq Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.evli.com

Evli on sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki. Liiketoiminnan ytimen muodostavat varainhoito-, pääomamarkkinat ja corporate finance -palvelut. Toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Turussa ja Tukholmassa.