Etsi

EVLI PANKKI OYJ:N PÖRSSITIEDOTE 20.12.2019 KLO 10.35

Vuoden viimeinen neljännes on sujunut liiketoiminnallisesti hyvin sekä varainhoito- ja sijoittaja-asiakkaat -segmentissä että neuvonanto- ja yritysasiakkaat -segmentissä. Lisäksi yleinen osake- ja korkomarkkinoiden kehitys on ollut suotuisaa. Tämän takia yhtiö tarkentaa näkymiään vuodelle 2019.

Positiivisen kehityksen seurauksena arviomme vuoden 2019 liikevoiton ylittävän vertailukauden tason.

Aiemmin totesimme, että kannattavan ja vakaan kehityksen seurauksena arviomme vuoden 2019 liikevoiton säilyvän vertailukauden tasolla tai ylittävän sen.

EVLI PANKKI OYJ

Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj, p. 050 553 3000, [email protected]
Juho Mikola, talousjohtaja, Evli Pankki Oyj, p. 040 717 8888, [email protected]

Evli Pankki Oyj

Evli on sijoittamiseen erikoistunut pankki, joka auttaa yhteisöjä, yrityksiä ja yksityishenkilöitä kasvattamaan varallisuuttaan. Tuote- ja palveluvalikoima sisältää sijoitusrahastoja, varainhoitoa ja pääomamarkkinapalveluita, vaihtoehtoisia sijoitustuotteita, osakeanalyysia, kannustinjärjestelmien hallinnointia ja yritysjärjestelypalveluita. Yhtiö tarjoaa myös asiakkaiden sijoitustoimintaa tukevia pankkipalveluita. Evli on Suomen parhaaksi arvioitu ja suosituin yhteisövarainhoitaja*.

Evlin hallinnoitavana on 13,6 miljardia euroa asiakkaiden varoja (netto 9/2019). Evli-konsernin oma pääoma on 75,1 miljoonaa euroa ja BIS-vakavaraisuussuhde 14,9 prosenttia (30.9.2019). Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 250 henkilöä. Evli Pankki Oyj:n B-osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

*KANTAR SIFO Prospera External Asset Management Finland 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, SFR Scandinavian Financial Research Institutional Investment Services, Finland 2015, 2016, 2017, 2018.

Jakelu:
Nasdaq Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.evli.com

Evli on sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki. Liiketoiminnan ytimen muodostavat varainhoito-, pääomamarkkinat ja corporate finance -palvelut. Toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Turussa ja Tukholmassa.