Etsi

EVLI PANKKI OYJ PÖRSSITIEDOTE 23.10.2019 klo 18.00

Evli täsmentää osinkopolitiikkaansa. Uuden täsmennetyn politiikan mukaan Evli jakaa osakkeenomistajille osinkona niin suuren osuuden tilikauden tuloksesta, kuin vahva vakavaraisuus mahdollistaa.

Aiemman osingonjakopolitiikan mukaisesti Evli jakoi osakkeenomistajille osinkoa voitonjakokelpoisten varojen puitteissa siten, että kaikissa tilanteissa Yhtiön vakavaraisuus säilyy korkeana ja maksuvalmius hyvänä.

EVLI PANKKI OYJ

Juho Mikola, talousjohtaja, Evli Pankki Oyj, [email protected]

Evli Pankki Oyj

Evli on sijoittamiseen erikoistunut pankki, joka auttaa yhteisöjä, yrityksiä ja yksityishenkilöitä kasvattamaan varallisuuttaan. Tuote- ja palveluvalikoima sisältää sijoitusrahastoja, varainhoitoa ja pääomamarkkinapalveluita, vaihtoehtoisia sijoitustuotteita, osakeanalyysia, kannustinjärjestelmien hallinnointia ja yritysjärjestelypalveluita. Yhtiö tarjoaa myös asiakkaiden sijoitustoimintaa tukevia pankkipalveluita. Evli on Suomen parhaaksi arvioitu ja suosituin yhteisövarainhoitaja*.

Evlin hallinnoitavana on 13,6 miljardia euroa asiakkaiden varoja (netto 6/2019). Evli-konsernin oma pääoma on 75,1 miljoonaa euroa ja BIS-vakavaraisuussuhde 14,9 prosenttia (30.9.2019). Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 250 henkilöä. Evli Pankki Oyj:n B-osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

*KANTAR SIFO Prospera External Asset Management Finland 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, SFR Scandinavian Financial Research Institutional Investment Services, Finland 2015, 2016, 2017, 2018.

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.evli.com

Evli on sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki. Liiketoiminnan ytimen muodostavat varainhoito-, pääomamarkkinat ja corporate finance -palvelut. Toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Turussa ja Tukholmassa.