FELLOW FINANCE OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 1.6.2021 KLO 10:15

Fellow Financen lainasijoittajat rahoittivat yritys- ja kuluttajalainoja toukokuussa 16,6 miljoonalla eurolla. Kumulatiivinen välitettyjen lainojen määrä kasvoi 769 miljoonaan euroon ja lainasijoittajien määrä 18 109 asiakkaaseen.

Palvelun tilastot, sisältäen lainojen tuottokehityksen, ovat seurattavissa yhtiön verkkosivulla www.fellowfinance.fi/sijoittajalle/sijoittajalle-tilastot. Lainojen tuottokehitys huomioi lainansaajien maksukäyttäytymisen eli lainapääomalle saadut korkotuotot, realisoituneet luottotappiot ja luottotappiovarauksen muutoksen.

Lisätietoja

Teemu Nyholm: toimitusjohtaja, Fellow Finance Oyj, [email protected],puh. +358 50 577 1028

Hyväksytty neuvonantaja: Evli Pankki Oyj, puh. +358 40 579 6210

Fellow Finance Oyj on lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislainapalvelu. Yhtiön missio on muuttaa perinteinen rahoitus ja maksaminen suoraan ihmisten ja yritysten väliseksi. Fellow Finance on välittänyt kuluttaja- ja yritysrahoitusta yli 750 miljoonalla eurolla Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa ja Tsekeissä palvellen yli 950 000 asiakasta. Yhtiöllä on Suomen Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa ja yhtiö on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle. www.fellowfinance.fi.

Fellow Finance on vuonna 2013 perustettu Pohjoismaiden suurin joukkorahoitus ja vertaislaina-alusta, joka yhdistää lainaa tarvitsevat kuluttajat ja yritykset tehokkaasti sijoittajien kanssa. Fellow Finance -konsernin muodostavat emoyhtiö Fellow Finance Oyj ja sen täysin omistamat tytäryhtiöt Lainaamo Oy, Fellow Finance Sp. z o.o., Fellow Finance Estonia OÜ ja Fellow Finance Česko s.r.o. Fellow Finance välittää kuluttaja- ja yritysrahoitusta Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa ja Tsekeissä. Fellow Finance on listattuna Helsingin pörssin First North -kauppapaikalla.