Finnairin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on nimetty seuraavat henkilöt: finanssineuvos Minna Pajumaa, valtioneuvoston kanslia, omistajaohjausosasto; sijoitusjohtaja Timo Sallinen, Varma keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö; ja Mikael Etola, Etola Oy:n toimitusjohtaja. Lisäksi nimitystoimikuntaan kuuluu Finnairin hallituksen puheenjohtaja Jouko Karvinen.

Finnairin vuoden 2013 varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti nelijäseninen osakkeenomistajien nimitystoimikunta on pysyvä elin yhtiön hallinnossa. Toimikunnan kokoonpanoa ja toimintaa on kuvattu tarkemmin Finnairin internetsivuilla https://investors.finnair.com/fi/governance.

Nyt valittu nimitystoimikunta toimittaa 31.1.2020 mennessä yhtiön hallitukselle ehdotuksensa esitettäväksi varsinaisessa yhtiökokouksessa.

Finnair on maailman pisimpään toimineita lentoyhtiöitä. Finnairin reittiverkosto yhdistää Aasian, Pohjois-Amerikan ja Euroopan pohjoiset alueet Helsinki-Vantaan kotikentän kautta. Sen toiminta perustuu laatuun, luotettavuuteen ja turvallisuuteen sekä pohjoismaisesta puhtaasta luonnosta inspiraationsa saaneeseen muotoiluun. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille selvän kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian mega-kaupunkien välillä kulkevat Helsingin kautta.